Nepravilno su urađeni slivnici, barijere između kolovoznih traka i betonske grede između kolovoznih celina, stoji u izveštaju o radovima izvedenim na mostu
Vidi galeriju
SPORNO: Kinezi fušerisali na mostu Zemun-Borča Autor: Dragana Udovičić
BEOGRAD - Radovi na mostu Zemun-Borča, čiji je glavni izvođač kineska kompanija „Čajna roud end bridž korporejšen“ (CRBC), obiluju propustima koji nisu u skladu s projektnom dokumentacijom, saznaje Kurir.
Prema slobodnoj proceni građevinskih stručnjaka, ispravljanje „fušeraja“ na mostu koštaće oko 11.870.000 dinara, ali će sve dodatne troškove u vezi s popravkom morati da snosi kineska kompanija.
Prema slobodnoj proceni građevinskih stručnjaka, ispravljanje „fušeraja“ na mostu koštaće oko 11.870.000 dinara, ali će sve dodatne troškove u vezi s popravkom morati da snosi kineska kompanija.
Dragana Udovičić
Nedostaci
- Nedostaci u kvalitetu radova identifikovani su na slivnicima na ivici kolovoza, uz pešačke staze, kao i na betonskim gredama u srednjem razdelnom pojasu između dve kolovozne celine mosta. Tako, na primer, neke od „nju džerzi“ barijera, odnosno metalnih ili betonskih razdelnika između dve kolovozne trake, nisu geometrijski urađene prema projektu.
Na mostu je loše urađena i završna obrada površina nekih od tih barijera, pa su vidljive spojnice od oplate na betonu, kao i manje sagregacije i zaostali mehuri vazduha na površini betona - kaže izvor Kurira koji je imao uvid u izveštaj o nepravilno izvedenim radovima.
Veliki problem su i pogrešno postavljenei slivnici na kolovozu.
Dragana Udovičić
Propisi
- Slivnici na kolovozu postavljeni su na pogrešnim mestima, što nije u skladu s onim što je predviđeno projektnom dokumentacijom. Deo slivnika je van svoje pozicije, pa je pitanje kako će se taj nedostatak uopšte ispraviti - kaže sagovornik Kurira.
Potpredsednik Građevinske komore Srbije Goran Rodić kaže da je država kao naručilac posla angažovala nadzorni organ koji je dužan da kontroliše radove.
- On konstatuje sve nedostatke i izvođaču radova daje rok u kome mora da otkloni sve nepravilnosti o svom trošku. Izvođač mora da dovede sve u stanje koje odgovara tehničkim propisima, a i da se most po kvalitetu i svim standardima struke dovede u red. Cena ispravki nedostataka koje ste pomenuli zavisi od utrošenog vremena i materijala i to može da košta oko 100.000 evra - ističe Rodić.
U kompaniji „Luis Beržer“, koja je nadzorni organ za radove na mostu nismo dobili odgovor kako je došlo do propusta. Oni su nas uputili na Direkciju za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, odakle smo upućeni na Ministarstvo saobraćaja.
Dragana Udovičić
Ministarstvo saobraćaja
Uočena odstupanja
U Ministarstvu saobraćaja kažu da su prilikom nedavne posete ministarke Zorane Mihajlović gradilištu mosta uočene nepravilnosti.
- Ministarstvo je zatražilo da nadzor bude više prisutan na samom gradilištu i kontroliše izvođenje radova - poručuju iz ministarstva.