U prethodne dve godine „Srbijagas“ je na gorivo, održavanje i registraciju službenih automobila potrošio 244 miliona dinara. Dušan Bajatović, direktor firme, i njegovi saradnici voze se u 14 „škoda superb“, koje su koštale po 2,9 miliona dinara, ali i u dva „audija A6“, vredna po 3,7 miliona dinara.
Automobili najvećeg državnog gubitaša, prema zvaničnim podacima, u poslednje dve godine, prelazili su po oko sedam miliona kilometara, što znači da su njihovi vozači i 250 puta mogli da obiđu zemljinu kuglu. Očigledno da to nisu uradili, a šta su radili u „Srbijagasu“, nisu tačno otkrili.
Zanimljivo je i to što su troškovi eksternog održavanja voznog parka šest-sedam puta veći od internog, kao i da je „Srbijagas“, uprkos lošim finansijskim rezultatima, stigao da trajno ustupi 59, a privremeno šest automobila.
Na pitanje da li su opravdani troškovi službenih automobila, Sreten Jovanović, član Nadzornog odbora (NO) „Srbijagasa“, kaže za Kurir da nema podatke o tome, kao i da je predsednik NO tražio da se vidi kako se koriste vozila, ali izveštaj još nisu dobili.
- Moraju da rade očitavanja. Ima mnogo mernih stanica, mislim da svakodnevno moraju da mere kvalitet, kalorijsku vrednost gasa. Pričalo se da će oko 130 vozila biti prodato. Ne znam da li je opravdano, ne mogu da ulazim u nešto što nije moj domen - navodi on. Na pitanje zašto NO ne kontroliše kako se koriste službeni automobili, odgovara da u „Srbijagasu“ ne sede.
- Dobijemo samo pripremljeni materijal, nemamo tehničke uslove da kontrolišemo sve detalje. Uvek je na sednicama tu i pomoćnik ministra energetike, nismo prepušteni sami sebi - navodi on i dodaje da „Srbijagas“ nije u gubitku jer mu se duguje 111 milijardi.
Ne sekira ih manjak od 50 milijardi dinara
NEDOVOLJNO NAM AUTOMOBILA
U „Srbijagasu“ za Kurir odgovaraju da većina zaposlenih održava gasovode na celoj teritoriji Srbije, u dužini većoj od 8.830 kilometara. Takođe, za preduzeće „Južni tok“ ova državna firma obavlja imovinsko-pravne i poslove projektovanja na celoj trasi gasovoda kroz Srbiju.
- Zato je korišćenje 315 službenih vozila opravdano, ponekad i nedovoljno - dodaju.
Takođe, u „Srbijagasu“ smatraju da je 1.000 kilometara mesečno po vozilu potpuno realna cifra (7,2 miliona podeljeno sa 12 meseci i 300 automobila je 2.000 km po vozilu mesečno, prim. aut.). Visoke spoljne troškove održavanja pravdaju time što su interne radionice osposobljene za manje popravke, i to za vozila koja nisu u garantnom roku, ona koje jesu moraju biti servisirana kod ovlašćenih servisera.
Policiji je trajno ustupljeno 59 vozila, navode u „Srbijagasu“ i objašnjavaju da su u sklopu kabineta kancelarije izvršnih direktora i samostalne službe, kao što su IT, PR, Sektor za rukovođenje rizicima kupaca, Služba za bezbednost, pa se otuda toliki broj vozila vodi u kabinetu.