Rukovodioci službenim automobilima dnevno prelazili više od 2.500 km, koristili državnu pumpu, koju niko ne kontroliše
BEOGRAD - Direktori, rukovodioci, šefovi, njih 11 koje je Kurir pobrojao, dnevno su, prema potrošnji goriva, prelazili više od 2.500 kilometara. Prema toj računici, ispada da su svakodnevno prelazili celu Evropu, pa i Lamanš i stizali do Britanije, odnosno do Londona!
Rekorder po količini derivata nafte koje je potrošio za „službene potrebe“ je Zoran Ilić, bivši direktor investicija i razvoja na Aerodromu „Nikola Tesla“.
On je, prema dokumentaciji u koju je Kurir imao uvid, tokom prošle godine svakog dana službenom „opel astrom“, kojom je raspolagao 24 sata dnevno, trošio devet litara goriva. Ako se ta računica primeni na radne dane, ispada da je „opel“ dnevno prelazio čak 300 kilometara?!
On, međutim, nije jedini jer skoro 70 zaposlenih, među kojima su i koordinatori, referenti i sekretarice, u ovoj državnoj firmi ima službene automobile, i to na raspolaganju 24 sata. Tako su sekretarice, referenti i koordinatori, njih osmoro, dnevno prelazili 600 kilometara.
Evidencija ne postoji
Odlazak i dolazak s posla, relacija Aerodrom „Nikola Tesla“ - centar Beograda, znači prelazak manje od 40 kilometara. Ilić je u međuvremenu postao pomoćnik ministra građevine, ali njegove kolege i dalje uživaju u ovim beneficijama. Neki su ostali bez funkcije, ali ne i bez auta. Svi oni gorivo sipaju na pumpi u okviru ove državne firme, koju niko ne kontroliše, pa je mnogima služila i kao sopstveni izvor nafte.
- Ne evidentira se datum i vreme polaska, početna i završna kilometraža, zato se automobili neograničeno voze i koriste u privatne svrhe - vikendica, pijaca, godišnji odmor. Godišnji troškovi za održavanje i gorivo su oko milion evra, a bili su veći jer je donedavno pravo na službeni auto imalo 100 zaposlenih - navodi sagovornik Kurira s Aerodroma „Nikola Tesla“.
Ovlašćena lica
U kabinetu generalnog direktora, kao i u komercijali aerodroma službeno vozilo imaju i sekretarice! Na službeno vozilo pravo polaže i sekretar Skupštine društva, koji vozi službenu „opel korsu“. Njegov nadređeni Vladimir Dimitrijević, predsednik Skupštine društva, duži „džetu“, a u isto vreme je i izvršni direktor „Pošta Srbije“. Predsednik Nadzornog odbora Snežana Paunović dobila je „opel astru“, sa kojom je prošle godine potrošila 2.189 litara.
Zoran Ilić, pomoćnik ministra urbanizma, građevine, odgovorio je imejlom da je tačno da je u toku prošle godine svakodnevno koristio službeni automobil radi redovnih poslovnih obaveza. Nije, kako kaže, mogao da vodi preciznu evidenciju, pošto su gorivo sipala „ovlašćena lica na aerodromu, ali podatke o tome imaju nadležne službe“.
- Ono što znam je da sam svakog dana više puta išao od centra grada do aerodroma jer su u toku bili radovi na proširenja terminala. Takođe, često sam, u okviru radnih zadataka, putovao do Niša i Kraljeva, a radio sam i vikendom i nisam koristio godišnji odmor - poručio je Ilić za Kurir.
Rekorder po količini derivata nafte koje je potrošio za „službene potrebe“ je Zoran Ilić, bivši direktor investicija i razvoja na Aerodromu „Nikola Tesla“.
On je, prema dokumentaciji u koju je Kurir imao uvid, tokom prošle godine svakog dana službenom „opel astrom“, kojom je raspolagao 24 sata dnevno, trošio devet litara goriva. Ako se ta računica primeni na radne dane, ispada da je „opel“ dnevno prelazio čak 300 kilometara?!
On, međutim, nije jedini jer skoro 70 zaposlenih, među kojima su i koordinatori, referenti i sekretarice, u ovoj državnoj firmi ima službene automobile, i to na raspolaganju 24 sata. Tako su sekretarice, referenti i koordinatori, njih osmoro, dnevno prelazili 600 kilometara.
Evidencija ne postoji
Odlazak i dolazak s posla, relacija Aerodrom „Nikola Tesla“ - centar Beograda, znači prelazak manje od 40 kilometara. Ilić je u međuvremenu postao pomoćnik ministra građevine, ali njegove kolege i dalje uživaju u ovim beneficijama. Neki su ostali bez funkcije, ali ne i bez auta. Svi oni gorivo sipaju na pumpi u okviru ove državne firme, koju niko ne kontroliše, pa je mnogima služila i kao sopstveni izvor nafte.
- Ne evidentira se datum i vreme polaska, početna i završna kilometraža, zato se automobili neograničeno voze i koriste u privatne svrhe - vikendica, pijaca, godišnji odmor. Godišnji troškovi za održavanje i gorivo su oko milion evra, a bili su veći jer je donedavno pravo na službeni auto imalo 100 zaposlenih - navodi sagovornik Kurira s Aerodroma „Nikola Tesla“.
Ovlašćena lica
U kabinetu generalnog direktora, kao i u komercijali aerodroma službeno vozilo imaju i sekretarice! Na službeno vozilo pravo polaže i sekretar Skupštine društva, koji vozi službenu „opel korsu“. Njegov nadređeni Vladimir Dimitrijević, predsednik Skupštine društva, duži „džetu“, a u isto vreme je i izvršni direktor „Pošta Srbije“. Predsednik Nadzornog odbora Snežana Paunović dobila je „opel astru“, sa kojom je prošle godine potrošila 2.189 litara.
Zoran Ilić, pomoćnik ministra urbanizma, građevine, odgovorio je imejlom da je tačno da je u toku prošle godine svakodnevno koristio službeni automobil radi redovnih poslovnih obaveza. Nije, kako kaže, mogao da vodi preciznu evidenciju, pošto su gorivo sipala „ovlašćena lica na aerodromu, ali podatke o tome imaju nadležne službe“.
- Ono što znam je da sam svakog dana više puta išao od centra grada do aerodroma jer su u toku bili radovi na proširenja terminala. Takođe, često sam, u okviru radnih zadataka, putovao do Niša i Kraljeva, a radio sam i vikendom i nisam koristio godišnji odmor - poručio je Ilić za Kurir.
„Nikola Tesla“
SMANJIĆEMO VOZNI PARK ZA 30 ODSTO
Nadležni iz „Nikole Tesle“ kažu za naš list da je u toku primopredaja dužnosti između starog i novog menadžmenta.
- Odmah posle toga nova uprava će rebalansom plana poslovanja drastično smanjiti troškove. V. d. generalnog direktora dao je nalog za izradu restriktivnijeg pravilnika o korišćenju službenih vozila, kao i za smanjenje voznog parka najmanje za 30 odsto - poručeno je za Kurir.