Zato bi pakovanje šljiva ili malina poboljšalo spoljnotrgovinske performanse srpskog agrara, ali i prepoznatljivost srpskih proizvoda
BEOGRAD - Kad bi Srbija izvozila voće i ostale poljoprivredne proizvode upakovane i spremne za policu u supermarketu, umesto što ih mahom izvozi u rinfuzi, cena u izvozu bi bila bar 10 puta veća, tvrde stručnjaci.
Agroekonomista Miladin Ševarlić ukazuje da bi tako razlika između sveže i čokoladirane šljive u kesicama od sto grama bila i jedan prema 10.
- Zato bi pakovanje šljiva ili malina poboljšalo spoljnotrgovinske performanse srpskog agrara, ali i prepoznatljivost srpskih proizvoda“, rekao je Ševarlić.
Agroekonomista Miladin Ševarlić ukazuje da bi tako razlika između sveže i čokoladirane šljive u kesicama od sto grama bila i jedan prema 10.
- Zato bi pakovanje šljiva ili malina poboljšalo spoljnotrgovinske performanse srpskog agrara, ali i prepoznatljivost srpskih proizvoda“, rekao je Ševarlić.
ČINJENICE
Čokoladni dolar
- 30 dinara košta kilogram sveže šljive
- 1,7 evra je kilogram suve šljive
- 50 dolara je kilogram suve šljive u čokoladi sa orahom