Naime, uprava „Nikole Tesle“, kako Kurir saznaje, nikad nije kontrolisala koliko je švajcarski partner ulagao u fri-šopove, već je praktično verovala na reč da su od 2007. do kraja novembra 2012. dali 6,6 miliona evra na razvoj poslovnog prostora.
Ne znaju šta je revizija
Naime, izvor našeg lista s aerodroma tvrdi da menadžment domaće kompanije posle 2007. godine nikad nije tražio izveštaj nezavisnog revizora o usaglašenosti ulaganja kompanije „Dufri“ s uslovima iz ugovora o zakupu, kojim bi bilo utvrđeno koliko su i u šta Švajcarci investirali. Ugovor s tom kompanijom beogradski aerodrom potpisao je u februaru 2006, a važi deset godina.
- Prema tom ugovoru, „Dufri“ je bio u obavezi da u prvoj godini poslovanja investira 4,5 miliona evra, a zatim još 7,6 miliona evra do isteka ugovora, odnosno do 2016. Posle revizije investicija za prvu godinu poslovanja, rukovodstvu aerodroma dostavljen je samo izveštaj menadžmenta švajcarske kompanije da su do kraja novembra 2012. investirali 6,6 miliona evra. Međutim, aerodrom nikad nije tražio nezavisnu reviziju ulaganje Švajcaraca, pa im se jednostavno veruje na reč da su navedena sredstva investirali - objašnjava sagovornik Kurira i dodaje da je posao sa djutifri-šopovima najveći komercijalni ugovor aerodroma.
Problemi od početka
On podseća da jedina postojeća analiza nezavisnog revizora jeste ona iz 2007, kojom je utvrđeno da na kraju prve godine poslovanja „Dufri“ nije uložio predviđenih 4,5 miliona evra, već oko 3,2 miliona. Aerodrom je tad zapretio raskidom ugovora, ali su se u roku dva meseca predomislili jer je investitor „u predviđenom otkaznom roku ispunio zahteve aerodroma“ i uplatio 1,5 miliona evra, namenjenih investiranju u poslovne prostorije.
Revizor
KONTROLA UGOVORA OBAVEZNA
Svaka firma, pa i državna, mora da proveri da li partner poštuje obaveze iz ugovora. Nije normalno da se to ne radi godinama. Bolje da to radi neko spolja jer to ima mnogo veću težinu - kaže Svetozar Vinčić, predsednik Skupštine komore ovlašćenih revizora.
Aerodrom
IGNORIŠU GUBITKE
Menadžment beogradskog aerodroma već četiri dana ignoriše pitanja Kurira, pa smo ostali bez odgovora da li poseduju izveštaj nezavisnog revizora koji potvrđuje nivo realizovanih investicija švajcarske kompanije. Odgovore na istu temu nismo dobili ni od firme „Dufri“. Takođe, još nema objašnjenja ni zašto djutifri-šopovima koje drži „Dufri“ poslednjih šest i po godina nije regularno obračunavana cena zakupa, zbog čega je aerodrom izgubio oko 850.000 evra, a država 153.000 evra od PDV, o čemu je Kurir nedavno pisao.