HARAČ: Udaraju po džepu građana zbog sopstvenog nemara!

Kurir štampano
Tvrdnje preduzetnika Ako zaboravite samo jedan papir, morate da doplatite još 2.100 dinara radi dopune prijave; Službenicima APR koji primaju zahteve zabranjeno da govore strankama šta im nedostaje od dokumentacije

BEOGRAD - Službenicima na šalterima Agencije za privredne registre (APR) zabranjeno je da preduzetnicima govore da li im i koja dokumenta nedostaju kad dođu da obave neku registraciju, ali zato traže dodatnu doplatu od nekoliko hiljada dinara za naknadnu dopunu registracione prijave, tvrdi za Kurir Goran Đaković, vlasnik firme „Agrobiznis konsalting“.

Ovakvo neprijatno i skupo iskustvo sa državnom agencijom je, kako kaže, lično nedavno doživeo, kad su mu pored prvobitno uplaćenih 4.200 dinara za prijavu promene podataka u firmi, iz APR tražili da doplati još 2.100 dinara kako bi dodatnim papirima kompletirao prijavu.

Muke na šalteru

On kaže da je otišao u APR kako bi upisao promenu vlasničkog udela i direktora u firmi. Doneo je dokumenta na šalter APR i dobio potvrdu od službenice da je to primila. Rekla mu je da dođe posle nekoliko dana. Kad se ponovo pojavio, službenica ga je obavestila da je njegov zahtev odbijen jer mu nedostaju određeni dokumenti i da mora da uplati još 2.100 dinara.

Nije, kako kaže, podneo kopiju lične karte i OP obrazac. To je u stvari overeni potpis - papir na koji se potpišete pa ga overe u opštini. Naravno, overa košta 1.000 dinara. Otišao je na šalter za žalbe i rečeno mu je da je službenicima koji primaju zahteve zabranjeno da govore strankama o dokumentaciji.

- Na sajtu APR piše šta je sve potrebno, ali šta je onda svrha službenika na šalteru?! Ako oni samo fizički uzmu dokumentaciju, onda su nepotrebni, to mogu da obavim i ako papire pošaljem poštom. Ima tamo više od 20 šaltera, jesu ljubazni, profesionalni, ali to što mi nisu rekli šta mi nedostaje koštalo me još 2.100 dinara - u neverici priča Đaković.

Bez saveta i komentara

U APR kažu da su operateri na šalterima ovlašćeni da prime registracione zahteve i dokumentaciju i da strankama izdaju potvrdu o primljenom zahtevu. Predmeti se sa šaltera prosleđuju u odgovarajući registar, pravnicima na obradu, jer su predmeti registracije propisani različitim zakonima.

- Agencija vodi 17 različitih registara, koji pokrivaju potpuno različitu materiju, a dnevno se na šalterima primi 2.000 do 3.000 zahteva, dok se godišnje obradi 800.000 predmeta.
To je razlog zašto službenici na šalteru ne mogu da daju komentare i savete. Imamo 35 šaltera i toliko službenika za prijem svih mogućih zahteva, koji se usmeravaju ka nadležnom registru ili službi APR, radi obrade predmeta - objašnjavaju u APR.

Kurir štampano 

Kurir štampano 


APR
NAKNADA JE SITNICA

Za razliku od ostalih administrativnih taksi drugih državnih organa, koje za svaki podneti zahtev imaju propisanu taksu, naknadna dopuna dokumentacije u APR je svega 50 odsto pune cene, što je prednost u odnosu na druge državne organe i pokriva nužne troškove ponovne obrade predmeta - navode u APR.