BEOGRAD - „Agrokor“ i „Delez“ mogli bi prećutno da podele tržište u našoj zemlji nakon što je hrvatska kompanija preuzela „Merkator“, dok se belgijski trgovinski lanac nakon kupovine „Maksija“ zainteresovao i za vlasništvo nad „Univereksportom“.
Iako bi ovo praktično značilo da tržišta nema i da postoji mogućnost kartelizacije, ekonomski stručnjaci su, s jedne strane, uvereni da ne postoji šansa da se dve megakompanije dogovaraju o cenama u Srbiji, dok drugi smatraju da to neće biti dobro za potrošače.
Bivša direktorka Komisije za zaštitu konkurencije Dijana Marković Bajalović ocenjuje da će „Agrokorovo“ preuzimanje „Merkatora“ u Srbiji za posledicu imati smanjenje konkurencije na tržištu, rast cena u maloprodaji, a proizvođačima hrane će biti otežan pristup na police ovog trgovinskog lanca.
Sekretar Udruženja za trgovinu PKS Gordana Hašimbegović, međutim, kaže da ne očekuje da „Agrokor“ zloupotrebi položaj na tržištu maloprodaje, s obzirom na to da je u pitanju kompanija koja je upoznata s važećim zakonima Srbije. Ipak, kaže, bilo bi bolje za tržište da trgovinskih lanaca bude više i dodaje da Srbiji i dalje nedostaju maloprodajni lanci diskontnog tipa kao što su „Lidl“ i „Špar“, ali i neki elitni lanci.
(R. M.)
Agrokor i Delez dele tržište!
Objavljeno
13.07.2014. 0:54h
→ 20.04.2017. 20:22h
Hrvati i Belgijanci glavni igrači u Srbiji