BEOGRAD - Prethodni nacionalni avioprevoznik Srbije - JAT, otišao je u istoriju sa ukupnim gubitkom od 8,4 milijardi dinara, u kome operativni gubitak čini 5,2 milijarde dinara.
Finansijski rezultati Jat ervejza (sada Er Srbije) danas su objavljeni u skladu sa obavezom izveštavanja privrednih društava u Srbiji.To je poslednji finansijski izveštaj Jata, a ujedno prvi put u istoriji srpske aviokompnaije da su finansijski izveštaji sastavljeni na osnovu
Međunarodnih standarda finansijskog izveštavanja (MSFI) i podneti nezavisnoj revizorskoj kući KPMG na reviziju, navodi se u saopštenju Er Srbije.Ukupan gubitak od 8,4 milijarde dinara (73 miliona evra) uključuje operativni gubitak od 5,2 milijarde dinara (45 miliona evra) a, u skladu sa MSFI, saldo od 3,2 milijarde dinara obuhvata korekcije stanja konta bivšeg Jata koje nalaže revizija, kao što su ispravke grešaka preostalih iz prethodnih perioda, pogrešnih usklađivanja i negativnih revizorskih primedbi."Er Srbija je danas međunarodna aviokompanija koja posluje u globalnim razmerama sa partnerima koji spadaju u red vodećih svetskih finansijskih i poslovnih organizacija. Zato je bilo neophodno da svoje poslovanje uskladimo sa najvišim međunarodnim standardima", objasnio je generalni direktor Er Srbije Dane Kondić.
Sastavljanjem finansijskih izveštaja u skladu sa zahtevima MSFI, stvoreni su obavezni okviri za jačanje komercijalnih osnova srpske aviokompanije i njen dalji razvoj, rkeao je Kondić i dodao da su uvođenjem pouzdanih procedura izveštavanja i njihove kontrole, obezbeđeni mehanizmi strogog praćenja poslovanja unutar organizacije."U skladu sa medhunarodnim standardima, ustrojili smo čist bilans stanja.
Gubitak od 73 miliona evra odnosi se na dugogodišnje loše poslovanje Jat ervejza. Sada se okrećemo budućnosti i zahvaljujući partnerstvu sa Etihad ervejzom i jakoj podršci Vlade Republike Srbije, Er Srbija sada ima strategiju za oporavak, kao i temelje za stvaranje profitabilne i jake kompanije", rekao je Kondić.Jat ervejz je zvanično postao Er Srbija početkom 2014. godine, kada je prenos 49 odsto akcijskog udela na Etihad ervejz konačno usvojen i realizovan. Vlasnik preostalih 51 odsto akcijskog kapitala aviokompanije je Vlada Republike Srbije.
"Iako se naša delatnost odvija u nemilosrdnom, konkurentskom tržišnom okruženju već se jasno vide prvi pokazatelji boljeg poslovanja. Na primer, u prvom kvartalu 2014. imamo rast od 66 odsto ukupnog broja putnika u celokupnoj saobraćajnoj mreži Er Srbije u odnosu na prvi kvartal 2013. godine", naveo je generalni direktor Er Srbije.U istom periodu, prevoz robe porastao je 46 odsto, a Kondić je, kako kaže, potpuno siguran da budućnost nosi pozitivne rezultate, o kojima će, dodaje, redovno obaveštavati srpsku javnost o razvoju i naporima uspostavljanja stabilnog rasta Er Srbije."Izgradićemo regionalnog lidera u vazduhoplovstvu koji će istovremeno predstavljati i dugoročnu vrednost za njegove deoničare, izjavio je Kondić.