BEOGRAD - Skraćena procedura!
Železnički most preko Velike Morave, u okviru radova na modernizaciji pruge Gilje - Ćuprija - Paraćin na Koridoru 10, gradiće konzorcijum srpskih firmi, koji čine „Goša FOM“ iz Smederevske Palanke i beogradska „Mostogradnja“, najavio je generalni direktor „Železnica Srbije“ Dragoljub Simonović.
- Dobili smo saglasnost Evropske investicione banke za izbor najpovoljnijeg ponuđača - rekao je Simonović prilikom obilaska gradilišta nove pruge na Koridoru 10.
Presedan
Od EIB, iz čijeg se kredita finansira izgradnja ovog mosta, dobijena je saglasnost da se izbor novog izvođača radova uradi po skraćenoj proceduri, nakon što je „Alpina“ polovinom 2013. proglasila stečaj. S obzirom na to da je reč o projektu koji se finansira iz međunarodnog kredita, ne primenjuje se Zakon o javnim nabavkama, već se jedino odobrenje traži od kreditora.
EIB je na ovaj način, kako je naglasio, napravila svojevrstan presedan u dosadašnjoj praksi koju su primenjivali strani kreditori, upravo visoko vrednujući stručnost i poslovnost rukovodstva „Železnica Srbije“, u naporima da se ovaj projekat uspešno i što brže privede kraju.
Prema njegovim rečima, domaći konzorcijum će graditi most po ceni manjoj od 2,5 miliona evra, čime će biti ostvarene značajne uštede.
Mere zaštite
„Železnice Srbije“ su, dodao je, preduzele sve mere da zaštite svoj interes u tom poslu zbog poteškoća sa kojima su se suočile zbog pogrešnih odluka prethodnog rukovodstva, koje to javno preduzeće skupo koštaju.
- Od prethodnih izvođača radova naplatili smo bankarsku garanciju ukupne vrednosti od 1,3 miliona evra. Prosto je neverovatno da prethodno rukovodstvo „Železnica Srbije“ nije ispostavilo nijedan odštetni zahtev izvođačima radova i nije iskoristilo ugovorna prava da zaštiti svoje interese, iako su radovi kasnili mesecima, a most se nije ni nazirao - istakao je Simonović i pozvao istražne organe da utvrde šta se tu dogodilo.
Simonović je najavio da se narednih dana očekuje završetak svih administrativnih priprema, nakon čega sledi potpisivanje ugovora i početak radova.
Kašnjenje
IZBEGLI PENALE ITALIJANIMA
„Železnice Srbije“ su sprečile velike odštetne zahteve koji bi usledili zbog kašnjenja u izgradnji mosta italijanskog konzorcijuma „Armatori Ferovijari“, a koji je zadužen za gradnju nove dvokolosečne pruge Gilje - Ćuprija - Paraćin, duge 10,2 kilometra, koja treba da pređe preko novog mosta.
- Ukoliko bi gradnja pruge stigla do mosta, a most još ne bi bio završen, bili bismo primorani da plaćamo velike penale italijanskoj kompaniji zbog kašnjenja u realizaciji posla - objasnio je Simonović.