Tri nova mosta u Beogradu do 2020!

Kurir
Ministar saobraćaja Aleksandar Antić nedavno je najavio da je planirano da se u budućnosti izgradi još jedan most preko Dunava, kod Vinče

BEOGRAD - Vozači u Beogradu, za prelazak sa jedne na drugu obalu Save i Dunava, zasada koriste pet mostova - Most na Adi, Gazelu, Stari savski most, Brankov i Pančevački most, a prema planovima u vezi sa nastavkom izgradnje kapitalnih saobraćajnih projekata, dobiće još tri.

Nedavno je postavljen i poslednji betonski segment mosta između Zemuna i Borče, koji će biti otvoren za saobraćaj do kraja godine, a već je najavljena izgradnja novog mosta u Vinči, u sklopu obilaznice oko Beograda.
Ukoliko se obistine najave članova Privremenog organa grada, i u naredne četiri godine počne izgradnja metroa, staro jezgro i Novi Beograd će spojiti još jedan most, tik pored Brankovog.

Francuska kompanija "Ežis" uradila je studiju i dala predloge, a realizacija beogradskog metroa podeljena je na dva dela. Prva faza - definisanje koncepta metroa, završena je, sledi druga faza - izrada idejnog projekta, objašnjavaju u "Ežisu".

Kao što je ranije predviđeno, prva linija će ići od Ulice Aleksandra Dubčeka u Zemunu do raskrsnice Bulevara kralja Aleksandra i Ustaničke, gde se trenutno nalazi tramvajska okretnica.

Na novobeogradskoj strani trasa metroa će ići pored Energoprojekta, Bulevarom Zorana Đinđića, pored Arene, ka Brankovom mostu, gde je predviđena izgradnja još jednog mosta pored Brankovog, nizvodno, na koji bi se nastavljao tunel čiji će ulaz biti ispod spomenika u parku na Kosančićevom vencu.

Ministar saobraćaja Aleksandar Antić nedavno je najavio da je planirano da se u budućnosti izgradi još jedan most preko Dunava, kod Vinče, i da će tek onda u potpunosti biti izmešten teretni saobraćaj iz Beograda. On je napomenuo da će Ministarstvo finansirati izradu tog projekta, koji je deo beogradske obilaznice.

Novi most na Dunavu kod Vinče trebalo bi da bude železničko-drumski, dužine između 2.100 i 2.200 metara i širine najmanje 30 metara, sa drumskim trakama od po devet metara.

Izgradnja bi trajala oko tri godine, a imao bi izuzetno važnu ulogu u prevozu robe. Most će biti neka vrsta sabirnog centra za više domaćih i evropskih saobraćajnica. Roba koja stiže preko magistralne pruge Beograd - Bar imaće izlaz za sever Evrope preko Vinče i Pančeva. To isto važi i za transportne tokove koji vode iz Bugarske i Grčke ili Nemačke i Austrije. Njime će biti skraćen prevoz, što će doprineti tome da se troškovi transporta smanje, a Beograd će biti pošteđen tranzitnog saobraćaja.

Izgradnja južnih pristupa Mostu na Adi je privedena kraju, a glavni radovi su završeni sa zvaničnim otvaranjem svih pravaca na Radničkoj petlji prošle godine. Na red je došlo uređenje i ozelenjavanje. Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda pri kraju je postupka za izbor izvođača na uređenju i ozelenjavanju terena oko petlje Hipodrom. Radovi uključuju pripremne i zemljane radove, sadnju sadnica, podizanje travnjaka, a posle uređenja i jednogodišnje investiciono održavanje tog zelenila. Rok za završetak radova je 65 dana od uvođenja izvođača u posao.

Rekonstrukcija Pančevačkog mosta je započeta pre šest godina, a posle duže pauze trebalo bi da bude nastavljena u martu, za kada je najavljen početak radova na postojećoj pruzi i izgradnja drugog koloseka od mosta do stanice "Pančevo - Glavna".

Premošćavanje reka je od velikog značaja za srpsku prestonicu jer će, osim većeg izbora saobraćajnih veza, omogućiti i bolju protočnost vozila, s ozbirom na to da broj automobila svake godine raste.