BEOGRAD - Ministar građevine Velimir Ilić potpisao je danas Memorandum o saradnji sa kompanijom GIDC - zajedničkom firmom Vlade Srbije i kompanije "Global Capital Advisors Management" iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, koja će sa 15 do 20 miliona evra finansirati izradu projektno-tehničke dokumentacije za izgradnju Koridora 11 od Požege do crnogorske granice.
Zajednička kompanija GIDC će uraditi i studiju o izgradnji te deonice autoputa Požega-Boljare i predložiti model javno-privatnog partnerstva.
Na pitanje novinara, Ilić je nakon potpisivanja tog dokumenta u Vladi Srbije rekao novinarima da su partneri iz UAE zainteresovani i da koncesiono grade tu deonicu Koridora 11, dugačku 107 kilometara, kao i za izgradnju tzv. Moravskog koridora, od Pojata do Preljine, koji treba da poveže koridore 10 i 11.
Ministar je dodao da će sličan memorandum sa kompanijom GIDC biti potpisan uskoro za Moravski koridor. On je naveo da je Ministarstvo građevine danas objavilo tender za izbor konsultanta, koji će napraviti predlog koncesionog ugovora za izgradnju Koridora 11, od Beograda do Obrenovca, a ta koncesija će biti poverena kineskim kompanijama.
Govoreći o saradnji sa Arapima na Koridoru 11, Ilić je istakao da je deonica Požega - Boljare veoma teška za gradnju i da je ranija procena pokazala da je za nju potrebno oko milijardu i po evra, ali da će tek po izradi projektne dokumentacije biti utvrđen tačan iznos. On je napomenuo da je ministarstvo finansiralo samo izradu generalnog projekta.
Deonica Koridora 11 do Crne Gore biće građena preko Peštera i prolaziće na svega 16 kilometara od vrha Golije. Cilj države je da aktivira taj pasivan deo Srbije, koji ima veliki potencijal, istakao je ministar.
Ilić je kazao da je u toku izrada studije za gradnju deonice Koridora 11 prema Zrenjaninu i rumunskoj granici. Ministar je naglasio da je će Koridor 11 povezati Srbiju sa Rumunijom, Crnom Gorom i Italijom, ali i da će biti veza za Ukrajinu i Rusiju.
Ilić je istakao da je za Srbiju veoma važna Luka Bar, oko čijeg vlasničkog statusa vodi razgovore sa Crnom Gorom, kao i da bi ta luka mogla da postane važna strateška tačka za Srbiju.
On je kazao da je cilj da se Koridor 11 završi za tri i po godine, kao i da će autoput od Ljiga do Preljine, koji grade Azerbejdžanci, biti završen za nešto više od godinu dana, a ceo autoput od Beograda do Čačka za oko dve godine.
Kineskim kompanijama, koje deo od Ljiga od Obrenovca već grade kineskim kreditom, biće poverena i koncesiona gradnja Koridora 11 od Preljine do Požege.
lić je Memorandum potpisao sa direktorom privrednog društva za razvoj industrijskih i infrastrukturnih projekata u Srbiji - GIDC Sašom Milovanovićem.
Zaključkom Vlade Srbije usvojen je tekst memoranduma kojim je precizirano da će kompanija GIDC preuzeti finansiranje investiciono-tehničke dokumentacije kojom bi se utvrdila prostorna, ekološka, društvena, finansijska i ekonomska opravdanost investicije za izgradnju deonice autoputa na Koridoru 11 Požega-Boljare, u dužini od 106,8 kilometara, rekao je Milovanović.
On je kazao da će novac biti obezbeđen iz fonda za investicije u Srbiji, a koji će se širiti u zavisnosti od projekata.
Ministarstvo građevine i kompanija "Global kapital advajzers menadžment" potpisali su u avgustu 2013. memorandum o saradnji, a ta kompanija iz UAE je najavila velike investicije u Srbiji. Ilić je tada rekao novinarima da je reč o ulaganjima kompanije GCAM u projekte kao što su Kargo centar Lađevci, stanogradnja, turizam, autoputevi i agrobiznis. Te investicije će, kako je objasnio, biti realizovane kroz za zajedničko finansiranje putem Fonda.