BEOGRAD - U Srbiji je tokom ove godine asfaltirano 58,1 kilometara novih puteva - na Koridoru 11 radovi se odvijaju brže od predviđenih rokova, a za Koridor 10 traže se rešenja za finansiranje ukupno 36 kilometara deonica na južnom i istočnom pravcu, saopšteno je danas na predstavljanju godišnjeg izveštaja preduzeća Koridori Srbije.
Direktor Koridora Srbije Dmitar Đurović zadovoljan je postignutim rezultatima i navodi da je evropski prosek da se godišnje asfaltira 52 kilometra puteva.
Na koridoru 10 tokom ove godine asfaltirano je 33,2 kilomtra autoputa i 13,7 kilometara paralelnog puta. Na koridoru 11 asfaltirano je 6,4 kilometara autoputa, 2,4 paralelnih puteva.
"Kada su finansijski parametri u pitanju, možemo se pohvaliti time da su Koridori Srbije od oktobra 2012, kada je promenjeno rukovodstvo, pa do danas, realizovali ugovorene poslove iz kredita u vrednosti 262.392.227 evra. Nismo morali da plaćamo penale na nepovučena sredstva", kazao je Đurašković.
Ministar saobraćaja Aleksandar Antić istakao je da je rad na koridoru 10 strateški interes zemlje, jer Srbija ne može da dozvoli da izgradnjom koridora 4 kroz Bugarsku i Rumuniju bude zaobiđena u teretnom i putničkom saobraćaju. On navodi da se traže načini za finansiranje deonice koridora 10 za koji su bila planirana Grčka ulaganja.
"Vode se teški razgovori. Ako ne bude rešenja moraćemo da pronađeno drugi način finasiranja", kazao je Antić.
Prema njegovim rečima na svim deonicama koridora 10 za koje postoje sredstva radovi će se odvijati predviđenom dinamikom i u zimskim mesecima.
Ministar građevine Velimir Ilić, naveo je da radovi na Koridoru 11 teku i brže od predviđenih rokova, a problemi koji postoje rešavaju se na dnevnom nivou, "na zadovoljstvo investitora i izvođača radova".
Ilić je najavio da će finansiranje dve najvažnije deonice na Koridoru 11 biti rešeno koncesijama. Privode se kraju procedure za koncesuiranje deonica Preljine-Požega (Ovčarska klisura) i dela puta od Obrenovca do Beograda, na ulazu u glavni grad.
"Voleli bismo da je drugačije, ali trenutno nemamo drugog rešenja", kazao je Ilić i dodao da je vrednnost koncesija oko 700 miliona evra.
Prema njegovim rečima četiri kineske firme su dale najpovoljnije uslove i ušle su u najužu konkurenciju za koncesuiranje.
Novinarima je na konferenciji u Vladi Srbije uručena i knjiga u kojoj se predstavljaju rezultati preduzeća Koridori Srbije postiugnuti u 2013. godini.
Ministar saobraćaja Aleksandar Antić poručio je direktoru koridora Dmitru Đuroviću, da je to "moglo i skromnije", jer u knjizi ima mnogo fotografija.
"Vidim ovde ima mnogo fotografija, na nekima sam i ja. Bitnije su mašine i radnici, ne radimo mi to zbog naše promocije", kazao je Antić.
KORIDOR 11: Asfaltirano 58,1 kilometar novih puteva
Objavljeno
13.12.2013. 15:33h
→ 01.09.2017. 0:00h
Ministar saobraćaja Aleksandar Antić istakao je da Srbija ne može da dozvoli da izgradnjom Koridora 4 kroz Bugarsku i Rumuniju bude zaobiđena u teretnom i putničkom saobraćaju