Interesovanje potencijalnih kupaca za naše kompanije uvek postoji; „Imlek“ i „Mlekara Subotica“ na zapadnom Balkanu posluju kao nezavisni proizvođači
BEOGRAD - Izvoz porastao za petinu!
- U Srbiji posluju tri naše kompanije, u različitim granama iste industrije - voda, mleko, bezalkoholni napici i konditorski proizvodi. U našem sastavu su tri market lidera: „Knjaz Miloš“, „Imlek“ i „Bambi Banat“, kao najveća konditorska kompanija. „Mlekara Subotica“ je prva mlekara koja ima sve potrebne dozvole za izvoz mleka na tržište EU.
Što se tiče naših planova, oni su fokusirani na bazično tržište Srbije, ali regionalni razvoj je u sklopu naše vizije i poslovanja - kaže Svetlana Glumac, direktor korporativnih i regulatornih poslova „Denjub fuds grupe“.
Kakvi su rezultati „Denjub fuds grupe“?
- Zadovoljni smo rezultatima u ovoj godini. Kratak rezime poslovanja u 2013. je da je obim prodaje mleka stabilan, a kada je reč o kompaniji „Bambi“, poslovni prihod porastao je za 12,9 odsto, na skoro četiri milijarde dinara.
Najveći deo prodaje ova kompanija i dalje ostvaruje na domaćem tržištu, ali je izvoz porastao za petinu i činio je 20 odsto ukupne prodaje. „Knjaz Miloš“, prema poslednjim pokazateljima, i dalje drži lidersku poziciju na tržištu prirodnih mineralnih i izvorskih voda.
Izjavili ste da će ulazak Hrvatske u EU obezbediti bolju tržišnu poziciju Srbije. Šta se promenilo od 1. jula?
- Ulazak Hrvatske u EU uticao je na sve države u regionu, samim tim i na Srbiju. Kao što je već poznato, Srbija ne plaća carinu za izvoz poljoprivrednih proizvoda u Hrvatsku, a to je presudno za bolju tržišnu poziciju u regionu.
Imate mlekare i u regionu. Gde je bolje poslovno okruženje?
- Jedna smo od retkih srpskih firmi koja je strategiju ekspanzije u regionu zasnovala na širenju svoje matične kompanije. „Imlek“ je kupio „Bitoljsku mlekaru“ u Makedoniji i „Mlijekoprodukt“ iz Kozarske Dubice, a vlasnik je imovine i u Crnoj Gori.
Planski smo raspoređeni u regionu i to se pokazalo kao veoma dobar potez, zato što smo sada u mogućnosti da u skladu s poslovnim uslovima u ove tri države balansiramo u plasmanu proizvoda i sirovina. Nama su važni stabilnost i predvidljivost poslovnog ambijenta, a kako je to nekad bilo jedinstveno tržište, ne postoje velike razlike.
Da li ima kupaca zainteresovanih za preduzeća koja su u vašem vlasništvu?
- Interesovanje potencijalnih kupaca uvek postoji. A jedan od razloga zašto to interesovanje ne jenjava jeste i činjenica da „Imlek“ i „Mlekara Subotica“ posluju kao nezavisni proizvođači mlečnih proizvoda na području zapadnog Balkana i svojim brendovima snabdevaju tržište od oko 25 miliona potrošača.
Pregovore o kupovini „Imleka“ prekinuli smo u maju mesecu 2012. godine. Tada se zbog političke situacije nakon izbora očekivao nestabilan kurs dinara i to je bio jedan od razloga za zaustavljanje pregovora. Sada je ekonomska situacija znatno stabilnija, iskreno verujemo da će mere Vlade dati rezultate. Ponovo počinjemo da pregovaramo s potencijalnim kupcima i videćemo kako će se to dalje odvijati.
Najavili ste izlazak na strane berze.
- I dalje nam je to u planu, mada smo u ovom trenutku fokusirani na druge segmente poslovanja.
- U Srbiji posluju tri naše kompanije, u različitim granama iste industrije - voda, mleko, bezalkoholni napici i konditorski proizvodi. U našem sastavu su tri market lidera: „Knjaz Miloš“, „Imlek“ i „Bambi Banat“, kao najveća konditorska kompanija. „Mlekara Subotica“ je prva mlekara koja ima sve potrebne dozvole za izvoz mleka na tržište EU.
Što se tiče naših planova, oni su fokusirani na bazično tržište Srbije, ali regionalni razvoj je u sklopu naše vizije i poslovanja - kaže Svetlana Glumac, direktor korporativnih i regulatornih poslova „Denjub fuds grupe“.
Kakvi su rezultati „Denjub fuds grupe“?
- Zadovoljni smo rezultatima u ovoj godini. Kratak rezime poslovanja u 2013. je da je obim prodaje mleka stabilan, a kada je reč o kompaniji „Bambi“, poslovni prihod porastao je za 12,9 odsto, na skoro četiri milijarde dinara.
Najveći deo prodaje ova kompanija i dalje ostvaruje na domaćem tržištu, ali je izvoz porastao za petinu i činio je 20 odsto ukupne prodaje. „Knjaz Miloš“, prema poslednjim pokazateljima, i dalje drži lidersku poziciju na tržištu prirodnih mineralnih i izvorskih voda.
Izjavili ste da će ulazak Hrvatske u EU obezbediti bolju tržišnu poziciju Srbije. Šta se promenilo od 1. jula?
- Ulazak Hrvatske u EU uticao je na sve države u regionu, samim tim i na Srbiju. Kao što je već poznato, Srbija ne plaća carinu za izvoz poljoprivrednih proizvoda u Hrvatsku, a to je presudno za bolju tržišnu poziciju u regionu.
Imate mlekare i u regionu. Gde je bolje poslovno okruženje?
- Jedna smo od retkih srpskih firmi koja je strategiju ekspanzije u regionu zasnovala na širenju svoje matične kompanije. „Imlek“ je kupio „Bitoljsku mlekaru“ u Makedoniji i „Mlijekoprodukt“ iz Kozarske Dubice, a vlasnik je imovine i u Crnoj Gori.
Planski smo raspoređeni u regionu i to se pokazalo kao veoma dobar potez, zato što smo sada u mogućnosti da u skladu s poslovnim uslovima u ove tri države balansiramo u plasmanu proizvoda i sirovina. Nama su važni stabilnost i predvidljivost poslovnog ambijenta, a kako je to nekad bilo jedinstveno tržište, ne postoje velike razlike.
Da li ima kupaca zainteresovanih za preduzeća koja su u vašem vlasništvu?
- Interesovanje potencijalnih kupaca uvek postoji. A jedan od razloga zašto to interesovanje ne jenjava jeste i činjenica da „Imlek“ i „Mlekara Subotica“ posluju kao nezavisni proizvođači mlečnih proizvoda na području zapadnog Balkana i svojim brendovima snabdevaju tržište od oko 25 miliona potrošača.
Pregovore o kupovini „Imleka“ prekinuli smo u maju mesecu 2012. godine. Tada se zbog političke situacije nakon izbora očekivao nestabilan kurs dinara i to je bio jedan od razloga za zaustavljanje pregovora. Sada je ekonomska situacija znatno stabilnija, iskreno verujemo da će mere Vlade dati rezultate. Ponovo počinjemo da pregovaramo s potencijalnim kupcima i videćemo kako će se to dalje odvijati.
Najavili ste izlazak na strane berze.
- I dalje nam je to u planu, mada smo u ovom trenutku fokusirani na druge segmente poslovanja.
Ulagaćemo svuda gde možemo
Kakvi su planovi „Denjub fuds grupe“ za naredne godine?
- Kompanija smo koja je stalno orijentisana ka rastu, razvoju i unapređenju poslovanja, a naši prioriteti neće se promeniti ni u budućnosti. Nastavljamo da uvodimo nove tehnologije i da se širimo u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Makedoniji. Ulagaćemo svuda gde možemo jer se pokazalo da je politika koju smo sprovodili ispravna.