Gugl, Fejsbuk i Majkrosoft nas savetuju: Novac je u onlajn trgovini

Kada imate Internet, ne morate da izađete iz Srbije da biste svoj proizvod plasirali van granica zamlje, a Srbija može da se širi na tržište Centralne Evrope, navodi Veronika Sobolak iz kompanije Fejsbuk

BEOGRAD - Na panelu "Tehnološki park Srbija - Na klik do...", na međunarodnoj biznis konferenciji "Kvantni skok", govorili su predstavnici najvećih svetskih IT kompanija Majkrosofta, Gugla i Fejsbuka.

Veronika Sobolak iz kompanije Fejsbuk rekla je da nove tehnologije u Srbiji "jako dobro prolaze" i prema podacima u Srbiji postoji 4 miliona korisnika Fejssbuka. Od toga, 1,8 miliona koristi ovu društvenu mrežu koristi preko mobilnog, a 1,3 preko smartfona i tableta.

Ona kaže da Fejsbuk ne služi samo za zabavu, a o tome svedoči i primer žene iz SAD koja je sasvim slučajno zahvaljujući Fejsbuku započela posao i sada ima 200 zaposlenih.

"Ova majka dvoje dece želela je da im obezbedi budućnost kada više ne bude mogla da radi. Na Internetu je pronašla interesantne podatke o zdravom povrću, i odlučila je da za svoju porodicu i još 20 komšijskih porodica počne da dostavlja zdravu hranu. Posao su proširili zahvaljujući Fejsbuku i inofrmacijama koje su širili među prijateljima u koje imaju poverenja. Sad imaju 200 zaposlenih", kaže Veronika Sobolak.

Prema njenim rečima, kada imate Internet, ne morate da izađete iz Srbije da biste svoj proizvod plasirali van granica zamlje, a Srbija može da se širi na tržište Centralne Evrope.

Direktor za pozicioniranje strateških rešenja "Majkrosofta" Jugoslav Pirić kaže da je uloga vlade velika u IT sektoru i da je kompanija Majkrosft 2001. godine otvorila predstavništvo u Beogradu zahvljajući poseti Zorana Đinđića toj kompaniji.

"2005. godine smo ovde otvorili razvojni centar zahvaljujući tome što je nekoliko pojedinaca verovalo u Srbiju. sada imamo 230 ljudi koji rade u našoj kancelariji i koji imaju mnogo iskustva", kaže Pirić, koji je i pozvao ljude da počnu da trguju preko Interneta.

Dionisis Kolokocas, menadžer javne politike u "Guglu", kaže da se ne treba bojati da će mnogi ljudi zbog ekspanzije interneta ostati bez posla.

"U svakoj zemljio postoji probl nezapolsenosti, i EU se ozbiljno bavi ovim problemom, ali istraživanje Mekenzi instituta kaže da za svako radno mesto koje se ugasi zato što ne koristi moderne tehnologije otvore se 2,6 novih radnih mesta. Za svako novo radno mesto koje se otvori zahvaljujući novim tehnologijama, povuče za sobom još pet novih radnih mesta", kaže Kolokocas.

Drugog dana međunarodne konferencije započet je predavanjem Urija Adonija, partnera u firmi JVP "Jerusalem Venture Partners", koji je poručio da preduzetnički duh ne sme da zna za strah, da treba da bude sklon riziku, a čak i da se ne uspe u poslu, preduzetnik uvek može ponovo da pokrene biznis.

"Izrael je vodeća zemlja po startap poslovima, i ona je na drugom mestu posle Amerike sa 4.000 aktivnih startap preduzeća", kaže Adoni.

Objašnjavajući u čemu je tajna preduzetničkog duha, koji nikad nije izgubio na snazi, on je objasnio da u Izraelu postoji preduzetnička kultura, čak ako preduzetnik ne uspe, ljudi ne posustaju, idu dalje i razvijaju ideje. Niko ih ne tretira kao gubitnike.

"Obaviti posao, to je najvažnije. Međutim, važni su i podsticaji države. Recimo, kako bi podstakla i razvila jug zemlje, Izrael ulaže 40 odsto plate zaposlenima", kaže Adoni.

Drugi važan činlac jeste saradnja univerziteta i biznisa, a uticaj su imali i emigranti iz Rusije i okolnih zemalja, među kojima je veliki broj visokoobrazovanih ljudi.