YouTube je doneo revoluciju u deljenju video sadržaja i transformisao svet medija. Promene koje je ova platforma donela bile su toliko značajne da su pokrenule pojavu novih zanimanja poput blogera i influensera, a mnoge korisnike učinile milionerima. U Srbiji su, takođe, mnogi profitirali od YouTube-a i postali veoma uticajni.


Uspeh YouTube-a doveo je do stvaranja sličnih platformi, među kojima se izdvaja Spotify, koji je takođe postigao veliki poslovni uspeh predviđajući trendove korisnika.


Sve više investitora prepoznaje prilike u ovom dinamičnom sektoru, ulažući u akcije kompanija koje donose revolucionarne promene i transformišu našu svakodnevicu. S obzirom na rastuće interesovanje investitora i kontinuirane inovacije u svetu streaming platformi, možda je upravo sada savršen trenutak da zakoračite u uzbudljivi svet trgovine akcijama ovih kompanija. Ne morate biti influenser ili kreator sadržaja da biste ostvarili profit od ovih platformi. U nastavku saznajte kako!


Kako je YouTube postao jedan od najuticajnijih medija na svetu?


YouTube je osnovan davne 2005. godine u Americi kao platforma za deljenje video materijala i veoma brzo je stekao popularnost. Tehnološki gigant Google je odmah prepoznao potencijal ovog sajta, te je već naredne godine kupio YouTube za neverovatnih 1,65 milijardi dolara. Od tada, YouTube posluje kao deo Google carstava i beleži neverovatne uspehe. Prema podacima za avgust 2024. godine YouTube drugi najposećeniji sajt na svetu, a svakog minuta se postavlja 500 sati video sadržaja na platformu.


Popularnost YouTube-a i njegove karakteristike donele su mogućnost njegovim korisnicima da naprave karijere i steknu profit. Tako je YouTube doprineo stvaranju novih profesija poput blogera i influensera čiji se glas daleko čuje i koji imaju veliki uticaj na sve nas. Mnoge kompanije sarađuju sa influenserima koji su napravili karijeru na YouTube-u kako bi svoje proizvode što više približili korisnicima.


Pored toga, YouTube je napravio veliku promenu u muzičkoj industriji, što je dovelo do toga da pevačke zvezde svoje pesme izbacuju na ovu streaming platformu umesto da iščekujemo da se CD našeg omiljenog pevača pojavi u prodaji

shutterstock_1918543991.jpg
Shutterstock 


Poslovni uspeh YouTube-a


Kompanija Aphabet koja je vlasnik Google, odnosno YouTube-a, beleži izvanredne poslovne rezultate. Naime, kompanija je ostvarila neto prihod od 23,6 milijardi dolara, što je za 29% više u odnosu na isti period prethodne godine. Poted toga, vrednost EPS (Earning per share) premašila je pocene analitičara i dostigla vrednost od 1,91 dolara. EPS je u istom periodu prethodne godine iznosio 1,45 dolara.


Kao što možete da vidite sami, YouTube je zaista napravio revoluciju u deljenju video sadržaja i doveo do pojave čak i novih profesija. Zašto ne biste pokušali da iskoristite ovu situaciju i trgujete cenom akcija poznatih streaming platformi poput Spotify ili YouTube-a? Prijavljivanjem na KapitalRS, dobićete besplatan vodič o tome kako da trgujete cenama akcija i pristup 100% BESPLATNOM demo alatu za trgovinu.

BESPLATAN vodič „Kako trgovati cenama akcija online“ preuzmite ovde.

Popularnost Spotify platforme


Uspeh YouTube-a inspirisao je pojavu sličnih platformi, među kojima je i Spotify, osnovan 2008. godine. Ova platforma beleži značajne uspehe, posebno nakon prelaska na podcasting, što je privuklo novu generaciju slušalaca. 2022. godine, Spotify je ušao na tržište audio knjiga, dodatno povećavši svoj potencijal za rast. Danas korisnici mogu da uživaju u preko 100 miliona pesama, više od 6 miliona podcast-a i 350.000 audio knjiga.


Spotify je najpopularnija globalna usluga za audio strimovanje, sa više od 626 miliona korisnika, uključujući 246 miliona pretplatnika na 184 tržišta. Izveštaj za drugi kvartal 2024. godine otkriva rekordnu zaradu: broj aktivnih mesečnih korisnika porastao je za 14% na godišnjem nivou, dok je broj pretplatnika porastao za 12%. Ukupni prihodi porasli su za 20% na 3,8 milijardi evra, uz operativni prihod od 266 miliona evra, što predstavlja rekordnu vrednost.

BESPLATAN vodič „Kako trgovati cenama akcija online“ preuzmite ovde.

Šta nas očekuje u narednom periodu?


Analitičari predviđaju da će stopa rasta prihoda kompanije Spotify iznositi 14,06%, što je iznad sektorskog proseka od 7,52%. Očekuje se i povećanje zarade po akciji (EPS) u narednim godinama, što sugeriše potencijal za poboljšanje finansijskih performansi i vrednosti za akcionare. Cena akcije Spotify-a trenutno iznosi 369,20 dolara, što je više nego dvostruko povećanje u poslednjih godinu dana.
Sličan trend se predviđa i za kompaniju Alphabet (Google), vlasnika YouTube-a. Očekuje se rast cene akcija Alphabet-a za 2024. godinu, uz EPS od 7,66 dolara, što je porast u odnosu na prošlogodišnjih 5,80 dolara. Analitičari takođe predviđaju godišnji prihod od 347,36 milijardi dolara, u poređenju sa 307,39 milijardi dolara prethodne godine.


Na osnovu optimističnih predviđanja, ali i uspešnih poslovnih poteza kompanija koje su lideri u streaming svetu, postavlja se pitanje da li smatrate da je upravo ovo Vaša mogućnost za povećanje prihoda? Ako želite da dobijete više ovakvih izveštaja i mislite da ste spremni da saznate više o trgovanju cenama akcija, preuzmite našu BESPLATANU knjigu.

BESPLATNU knjigu „Kako trgovati cenama akcija online“ preuzmite ovde.

Ovaj tekst je pripremljen i odobren od strane investicionog savetnika, Svetislava Milutinovića, zaposlenog u Kapital RS Inc. a.d. Beograd, Severni bulevar 6, investicionog društva pod nadzorom Komisije za hartije od vrednosti Republike Srbije, broj dozvole: 5/0-02-672/18-16.

Promo